Náš web Levné učebnice používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti.

Registrace | Přihlášení


Bulvarizace českých médií

(Produkt nebyl zatím hodnocen)

Napsat recenzi

Autor: kol.
Vydavatel: Občanské sdružení Medias res
Jazyk: čeština
Publikováno: 14.03.2016
Formát: 1x kniha (brožovaná) 56 stran
Cena: 113 Kč ( 103 Kč bez DPH)
Ušetříte 36 Kč (24%)
Běžná cena 149 Kč
Dostupnost: Skladem u dodavatele (nad 100ks) - expedujeme do 3 pracovních dnů

Informace o dostupnosti

Toto zboží se nachází ve skladu našeho dodavatele (v počtu nad 100ks).

  • Expedujeme do 3 pracovních dnů.

Anotace

Proč se česká média bulvarizují? Proč se tzv. seriózní tisk i elektronická média tak usilují přiblížit se triviálností svých obsahů a vnějškovou vizuální efektností svých forem přiblížit deníkovým tabloidům či komerčním televizím? Je to opravdu proto, že mizí inteligentní čtenář, posluchač, divák médií, nebo si jen média sama usnadňují život a na snižování nároků poptávky publika se jen vymlouvají?
Všechny tyto otázky trápí mnohé intelektuály zabývající se – ať z akademické půdy, či z živé mediální praxe – podobou dnešního mediálního světa. Světa, který formuje, a často deformuje veřejné mínění, třeba jen tím, že mnoho podstatných informací nezveřejní, neboť se mu už mezi všechnu tu bulvární čalamádu nevejdou.
Jistým paradoxem je, že téma bulvarizace českých médií se táhne odborným, profesním a zčásti i poučeně-laickým diskursem už mnohá léta. Už v roce 2004 se v prostorách Ministerstva kultury ČR v Praze na Maltézském náměstí konala konference se stejným tématem – Bulvarizace médií. Pořádala ji tehdy společnost Česká média spolu s Institutem mediální komunikace při Univerzitě J. A. Komenského. Téma však zdaleka za léta od toho času nezaniklo. Spíše – možná i pod vlivem nástupu nových, rovněž vizuálně velice agresivních médií (internetu) nabralo na dynamice a brizanci.
O málo víc než dekádu poté, 21. října 2015, se tamtéž odehrála konference s názvem Bulvarizace českých médií. Vystoupili na ní jak zástupci akademické sféry, vysokoškolští pedagogové, tak lidé z mediální praxe, redaktoři, šéfredaktoři, ale i nezávislí intelektuálové, kteří přicházejí se světem médií do styku rovněž profesionálně, ale z jiného úhlu. Pokusili jsme se společně předestřít určitou škálu námětů, myšlenek a vysvětlení, jak a hlavně proč k bulvarizaci českých médií dochází a jaký to má dopad na mediální publikum a obecně na společnost. Z pochopitelných důvodů jsme se nepokoušeli o vymýšlení nějakých návodů či postupů, jak tyto trendy zastavit či zvrátit, neboť takové inženýrství nemá žádný smysl ani opodstatnění. Úkolem moderního intelektuála je snažit se co možná do hloubky zachytit a analyzovat problém, hledat jeho podstatu a upozorňovat na (někdy málo viditelné) souvislosti. Jde tedy o pochopení problému, ne jeho řešení. Tento problém nemá jiné řešení, než spontánní vývoj mediálního světa v kontextu společenských, politických či ekonomických událostí. Je možné, že po nějakém čase se znovu zastavíme a podíváme se, kam onen vývoj naše média zavedl, a také, zda se potvrdily, či naopak vyvrátily některé naše domněnky a analýzy. V tom je cena podobných setkání i nadčasový význam toho, že jsou pro budoucnost zachyceny alespoň v písemné formě – např. prostřednictvím tohoto sborníku.

Zařadili jsme do něj většinu příspěvků, které na konferenci zazněly. Chybí příspěvek redaktora Lidových novin Martina Shabu, který byl na konferenci samotné vítaným přínosem jako pohled člověka z aktuální praxe v denním tisku, avšak do přece jen kontextuálně i oborově širší polemiky – jako víceméně popis praxe v jednom periodiku – příliš nezapadal. Naopak je zde navíc příspěvek Martina Kasardy, který se velmi dlouho zabývá rolí bulváru v kontextu slovenských médií a jeho pohled je nesporně inspirací pro naše uvažování nejen jako zkušenost ze sousední, byť kulturně i historicky neobyčejně blízké země, ale i tím, jak originální zvolil autor úhel pohledu na danou problematiku.

Věříme, že tento sborník bude platným příspěvkem k odborné i laické diskusi o roli a stavu hromadných sdělovacích prostředků, a možná i inspirací pro nějakou jejich budoucí případnou kultivaci.
Autoři příspěvků: Irena Žantovská, Lucie Jedličková, Petr Bílek, Viktoria Hradská, Martin Kasarda, Peter Duhan, Milan Knížák, Petr Žantovský

Kategorie

Knihovnické kódy

  • EAN: 9788087957080

Zákazníci si zakoupili s tímto produktem

Aktuální témata kulturních studií

Autor: Angela Mcrobbie

Běžná cena: 329 Kč

Ušetříte: 51 Kč 16 %

Naše cena: 278 Kč

Zpravodajství a zpravodajské služby

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 350 Kč

Ušetříte: 22 Kč 6 %

Naše cena: 328 Kč

Media life - Život v médiích

Autor: Mark Deuze

Běžná cena: 300 Kč

Ušetříte: 49 Kč 16 %

Naše cena: 251 Kč

Transparentní společnost

Běžná cena: 230 Kč

Ušetříte: 18 Kč 8 %

Naše cena: 212 Kč

Jak novináři manipulují - Stanice CBS očima svého reportéra

Autor: Bernard Goldberg

Běžná cena: 299 Kč

Ušetříte: 43 Kč 14 %

Naše cena: 256 Kč

Mediální moderna - Studie k soudobým formám de-abstrakce a mediality

Autor: Jiří Bystřický , Kol.

Běžná cena: 159 Kč

Ušetříte: 26 Kč 16 %

Naše cena: 133 Kč

Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 290 Kč

Ušetříte: 48 Kč 17 %

Naše cena: 242 Kč

Jak (pře)žít s médii - Příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky.

Autor: Uwe Buermann

Běžná cena: 228 Kč

Ušetříte: 38 Kč 17 %

Naše cena: 190 Kč

Žurnalistika a společnost

Autor: Denis Mcquail

Běžná cena: 320 Kč

Ušetříte: 53 Kč 17 %

Naše cena: 267 Kč

Člověk a vzdělání v informační společnosti - Vzdělávání a život v komputerizovaném světě

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 427 Kč

Ušetříte: 69 Kč 16 %

Naše cena: 358 Kč

Heidegger, Habermas a mobilní telefon

Autor: George Myerson

Běžná cena: 49 Kč

Ušetříte: 9 Kč 18 %

Naše cena: 40 Kč

Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu

Autor: Michal Rataj

Běžná cena: 120 Kč

Ušetříte: 20 Kč 17 %

Naše cena: 100 Kč

Svobodná nesvoboda

Autor: Vladimír Bystrov

Běžná cena: 179 Kč

Ušetříte: 29 Kč 16 %

Naše cena: 150 Kč

Nukleární společnost ve Spojených státech amerických (1945-1964)

Autor: Michal Ulvr

Běžná cena: 255 Kč

Ušetříte: 42 Kč 16 %

Naše cena: 213 Kč

Masová média

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 555 Kč

Ušetříte: 55 Kč 10 %

Naše cena: 500 Kč

Jak stvořit pecku na trhu

Autor: Jonah Berger

Běžná cena: 248 Kč

Ušetříte: 46 Kč 19 %

Naše cena: 202 Kč

Sensační podívaná! - Dějiny kladenských biografů

Autor: Zdeněk Pospíšil , Roman Hájek

Běžná cena: 120 Kč

Ušetříte: 20 Kč 17 %

Naše cena: 100 Kč

Pirátství. Boje o duševní vlastnictví od Gutenberga po Gatese.

Autor: Adrian Johns

Běžná cena: 389 Kč

Ušetříte: 72 Kč 19 %

Naše cena: 317 Kč

Obecná, ekonomická a informační etika

Autor: Vaněk Jiří

Běžná cena: 385 Kč

Ušetříte: 25 Kč 6 %

Naše cena: 360 Kč

Kultura a exploze

Autor: Jurij Lotman

Běžná cena: 229 Kč

Ušetříte: 43 Kč 19 %

Naše cena: 186 Kč

Systémy médií v postmoderním světě - Tři modely médii a politiky

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 575 Kč

Ušetříte: 88 Kč 15 %

Naše cena: 487 Kč

Novověká ústní disputace

Autor: Lukáš Kotala

Běžná cena: 210 Kč

Ušetříte: 34 Kč 16 %

Naše cena: 176 Kč

Co je bulvár, co je bulvarizace

Autor: Barbora Osvaldová

Běžná cena: 180 Kč

Ušetříte: 29 Kč 16 %

Naše cena: 151 Kč

Zákon o ČTK: Transformace na půli cesty - Vývoj vztahů mezi politickou a mediální sférou v České…

Autor: Ludmila Trunečková

Běžná cena: 220 Kč

Ušetříte: 36 Kč 16 %

Naše cena: 184 Kč

Nastolování agendy: Role masové a interpersonální komunikace, osobní zkušenosti a genderu

Autor: František Kalvas

Běžná cena: 257 Kč

Ušetříte: 43 Kč 17 %

Naše cena: 214 Kč

Média, kultura a náboženství

Autor: Kolektiv

Běžná cena: 239 Kč

Ušetříte: 39 Kč 16 %

Naše cena: 200 Kč

Kdo řídí internet - Iluze o světě bez hranic

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 298 Kč

Ušetříte: 49 Kč 16 %

Naše cena: 249 Kč

Nová ekologie médií - Konvergence a mediamorfóza

Autor: Karol Jakubowicz

Běžná cena: 333 Kč

Ušetříte: 62 Kč 19 %

Naše cena: 271 Kč

Metody výzkumu médií

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 365 Kč

Ušetříte: 56 Kč 15 %

Naše cena: 309 Kč

Spotřební kultura - Historie, teorie a výzkum

Autor: Pavel Zahrádka

Běžná cena: 550 Kč

Ušetříte: 102 Kč 19 %

Naše cena: 448 Kč

Nová recenze

Podělte se o svůj názor na tento titul s ostatními čtenáři.

Otázka proti spamu


Proč nakoupit u nás?

  • Přes 720 000
    spokojených zákazníků
  • 238 236
    titulů v katalogu
  • 4 916
    nakladatelů v katalogu
  • 10 218
    ukázek z knih
  • 7 let
    úspěšně na trhu
  • Osobní odběr
    prodejna Praha 4


APEK - česká kvalita - certifikovaný obchod

APEK - dodržuji terminologii lhůt dodání

Výhradní distribuce Comenia Script


Přihlášení uživatele