Náš web Levné učebnice používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti.

Registrace | Přihlášení


Mediokracie

(Produkt nebyl zatím hodnocen)

Napsat recenzi

Autor: Jiří Bystřický Bednář
Vydavatel: Čas
Jazyk: čeština
Publikováno: 17.01.2015
Formát: 1x kniha (brožovaná) 80 stran
Cena: 110 Kč ( 100 Kč bez DPH)
Ušetříte 39 Kč (26%)
Běžná cena 149 Kč
Dostupnost: Skladem u dodavatele (nad 100ks) - expedujeme do 3 pracovních dnů

Informace o dostupnosti

Toto zboží se nachází ve skladu našeho dodavatele (v počtu nad 100ks).

  • Expedujeme do 3 pracovních dnů.

Anotace

Mediokracie je pojem skloňovaný po řadu uplynulých let v různých kontextech. Zpravidla se jím míní skutečnost, že hromadné sdělovací prostředky neboli masmédia mají významný vliv na společenské dění, který občas přerůstá nejen v ambici, ale – za jistých okolností i schopnost formovat či deformovat události na politické scéně. Jako by média vskutku měla „moc“. Většina těch, kdo se na margo „médiokracie“ vyjadřují, se ale shoduje na tom, že se slovem „moc“ musíme v této souvislosti zacházet s krajní opatrností. Nejenže média nejsou obdařena objektivním mandátem jako z demokratických procedur vzešlé moci zákonodárné, exekutivní a soudní, média jsou jen profesním působištěm. Ještě důležitější aspekt je skryt ve faktu, že média jsou často půdorysem pro realizaci partikulárních zájmů určitých sil na politické či ekonomické šachovnici. Média pak jsou mnohdy výslednicí působení těchto zájmů, a to je na hony vzdaluje jakékoli aspiraci být objektivním zrcadlem, natož měřítkem událostí.
Nicméně není sporu, že média užívají ve společnosti výsadní postavení, a protože nejsou vedena exaktními pravidly a jedním z dominantních vlastností médií je jejich subjektivita, navázaná právě na zmíněné zájmy „za“ médii, je třeba o to více opatrně sledovat, aby vliv médií nepřerostl ve skutečnou, byť jen symbolickou moc médií – v mediokracii, tedy stav, kdy média předurčují události a kastují hodnoty, nikoli aby je jen ve snaze o maximální nestrannost zobrazovala a zachycovala.
Nad fenoménem vlivu médií a pojmem mediokracie se zamyslelo několik osobností z různých oborů – od novináře přes sociologa, politologa, filosofa, právníka po filmového režiséra. Spektrum jejich názorů je pestré jak co do úhlu pohledu, tak co do vyjadřovací formy. Skládá mozaiku, jejímž výsledkem není jednoznačná odpověď, nýbrž velmi diverzifikovaný soubor otázek. Možná i zde platí Lessingův bonmot: „Hledání pravdy je cennější než pravda sama“. Posuďte sami.

Kategorie

Knihovnické kódy

  • ISBN: 9788087957004
  • EAN: 9788087957004

Zákazníci si zakoupili s tímto produktem

Masová média

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 555 Kč

Ušetříte: 100 Kč 18 %

Naše cena: 455 Kč

Písemná komunikace v praxi - Úprava obchodních a úředních písemností v 21. století

Autor: Radim Martynek , Jiří Pondělíček , Zuzana Stolarská

Běžná cena: 377 Kč

Ušetříte: 90 Kč 24 %

Naše cena: 287 Kč

Základy teorie krizového managementu

Autor: Emil Antušák , Josef Vilášek

Běžná cena: 180 Kč

Ušetříte: 43 Kč 24 %

Naše cena: 137 Kč

Co je bulvár, co je bulvarizace

Autor: Barbora Osvaldová

Běžná cena: 180 Kč

Ušetříte: 43 Kč 24 %

Naše cena: 137 Kč

Černá kniha České televize

Autor: Jiří Hroník , Petr Žantovský

Běžná cena: 299 Kč

Ušetříte: 72 Kč 24 %

Naše cena: 227 Kč

Zákon o ČTK: Transformace na půli cesty - Vývoj vztahů mezi politickou a mediální sférou v České…

Autor: Ludmila Trunečková

Běžná cena: 220 Kč

Ušetříte: 53 Kč 24 %

Naše cena: 167 Kč

Facebooková (ne)závislost - Identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku

Autor: Marie Pospíšilová

Běžná cena: 160 Kč

Ušetříte: 38 Kč 24 %

Naše cena: 122 Kč

How to ask a professor: Politeness in Czech academic culture

Autor: Pavla Chejnová

Běžná cena: 250 Kč

Ušetříte: 60 Kč 24 %

Naše cena: 190 Kč

Media Institutionalism

Autor: Hajduk Ľudovít

Běžná cena: 99 Kč

Ušetříte: 15 Kč 15 %

Naše cena: 84 Kč

Rhetoric in European Culture and Beyond

Autor: Jiří Kraus

Běžná cena: 395 Kč

Ušetříte: 95 Kč 24 %

Naše cena: 300 Kč

Proč cítím to, co ty - Intuitivní komunikace a tajemství zrcadlových neuronů

Autor: Joachim Bauer

Běžná cena: 249 Kč

Ušetříte: 37 Kč 15 %

Naše cena: 212 Kč

Žurnalistika a společnost

Autor: Denis Mcquail

Běžná cena: 320 Kč

Ušetříte: 77 Kč 24 %

Naše cena: 243 Kč

Media life - Život v médiích

Autor: Mark Deuze

Běžná cena: 300 Kč

Ušetříte: 72 Kč 24 %

Naše cena: 228 Kč

Autenticita ve světě médií: televizní příběh

Autor: Hana Malaníková

Běžná cena: 200 Kč

Ušetříte: 48 Kč 24 %

Naše cena: 152 Kč

Televizní střepiny v sametu – Televizné črepiny v zamate

Autor: Miroslav Fořt , Štefan Nižňanský

Běžná cena: 395 Kč

Ušetříte: 95 Kč 24 %

Naše cena: 300 Kč

Bulvarizace českých médií

Autor: Kol.

Běžná cena: 149 Kč

Ušetříte: 36 Kč 24 %

Naše cena: 113 Kč

Inferences with Ignorance: Logics of Questions

Autor: Michal Peliš

Běžná cena: 300 Kč

Ušetříte: 72 Kč 24 %

Naše cena: 228 Kč

Jak zábavné je informovat - Infotainment čili infozábava v teorii, praxi a českém kontextu

Autor: David Klimeš

Běžná cena: 150 Kč

Ušetříte: 36 Kč 24 %

Naše cena: 114 Kč

Representation of Natural Catastrophes in Newspaper Discourse

Autor: Dita Trčková

Běžná cena: 172 Kč

Ušetříte: 41 Kč 24 %

Naše cena: 131 Kč

Média v tekutých časech - Konvergence audiovizuálních médií v ČR

Autor: Václav Moravec

Běžná cena: 285 Kč

Ušetříte: 68 Kč 24 %

Naše cena: 217 Kč

Medienwissenschaft - Východiska a aktuální pozice německé filozofie a teorie médií

Autor: Kateřina Krtilová , Kateřina Svatoňová

Běžná cena: 395 Kč

Ušetříte: 95 Kč 24 %

Naše cena: 300 Kč

České vize Evropy?

Autor: Petr Hlaváček

Běžná cena: 395 Kč

Ušetříte: 103 Kč 26 %

Naše cena: 292 Kč

Tomio Okamura – Umění přímé demokracie

Autor: Tomio Okamura

Běžná cena: 279 Kč

Ušetříte: 61 Kč 22 %

Naše cena: 218 Kč

Obřezaná republika

Autor: Adam B. Bartoš

Běžná cena: 259 Kč

Ušetříte: 62 Kč 24 %

Naše cena: 197 Kč

Dlouhé stíny Mnichova - Mnichovská dohoda očima signatářů a její dopady na Československo

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 410 Kč

Ušetříte: 107 Kč 26 %

Naše cena: 303 Kč

Na obranu individualismu

Autor: Bohuslav Brouk

Běžná cena: 495 Kč

Ušetříte: 129 Kč 26 %

Naše cena: 366 Kč

Bez iluzí o světě kolem nás

Autor: Jiří Weigl

Běžná cena: 299 Kč

Ušetříte: 66 Kč 22 %

Naše cena: 233 Kč

Zdvořilý nezájem - Politické a ekonomické zájmy Rakouska-Uherska na Dálném východě 1900–1914

Autor: Aleš Skřivan

Běžná cena: 300 Kč

Ušetříte: 72 Kč 24 %

Naše cena: 228 Kč

Tranzitivní ekonomiky - Politická ekonomie Ruska, východní Evropy a střední Asie

Autor: Jan Drahokoupil , Martin Myant

Běžná cena: 555 Kč

Ušetříte: 144 Kč 26 %

Naše cena: 411 Kč

Rothschildové - Židovský triumf

Běžná cena: 189 Kč

Ušetříte: 45 Kč 24 %

Naše cena: 144 Kč

Nová recenze

Podělte se o svůj názor na tento titul s ostatními čtenáři.

Otázka proti spamu


Proč nakoupit u nás?

  • Přes 720 000
    spokojených zákazníků
  • 238 236
    titulů v katalogu
  • 4 916
    nakladatelů v katalogu
  • 10 218
    ukázek z knih
  • 7 let
    úspěšně na trhu
  • Osobní odběr
    prodejna Praha 4


APEK - česká kvalita - certifikovaný obchod

APEK - dodržuji terminologii lhůt dodání

Výhradní distribuce Comenia Script


Přihlášení uživatele