Náš web Levné učebnice používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti.

Registrace | Přihlášení


Mediokracie

(Produkt nebyl zatím hodnocen)

Napsat recenzi

Autor: Jiří Bystřický Bednář
Vydavatel: Čas
Jazyk: čeština
Publikováno: 17.01.2015
Formát: 1x kniha (brožovaná) 80 stran
Cena: 110 Kč ( 100 Kč bez DPH)
Ušetříte 39 Kč (26%)
Běžná cena 149 Kč
Dostupnost: Skladem u dodavatele (nad 100ks) - expedujeme do 3 pracovních dnů

Informace o dostupnosti

Toto zboží se nachází ve skladu našeho dodavatele (v počtu nad 100ks).

  • Expedujeme do 3 pracovních dnů.

Anotace

Mediokracie je pojem skloňovaný po řadu uplynulých let v různých kontextech. Zpravidla se jím míní skutečnost, že hromadné sdělovací prostředky neboli masmédia mají významný vliv na společenské dění, který občas přerůstá nejen v ambici, ale – za jistých okolností i schopnost formovat či deformovat události na politické scéně. Jako by média vskutku měla „moc“. Většina těch, kdo se na margo „médiokracie“ vyjadřují, se ale shoduje na tom, že se slovem „moc“ musíme v této souvislosti zacházet s krajní opatrností. Nejenže média nejsou obdařena objektivním mandátem jako z demokratických procedur vzešlé moci zákonodárné, exekutivní a soudní, média jsou jen profesním působištěm. Ještě důležitější aspekt je skryt ve faktu, že média jsou často půdorysem pro realizaci partikulárních zájmů určitých sil na politické či ekonomické šachovnici. Média pak jsou mnohdy výslednicí působení těchto zájmů, a to je na hony vzdaluje jakékoli aspiraci být objektivním zrcadlem, natož měřítkem událostí.
Nicméně není sporu, že média užívají ve společnosti výsadní postavení, a protože nejsou vedena exaktními pravidly a jedním z dominantních vlastností médií je jejich subjektivita, navázaná právě na zmíněné zájmy „za“ médii, je třeba o to více opatrně sledovat, aby vliv médií nepřerostl ve skutečnou, byť jen symbolickou moc médií – v mediokracii, tedy stav, kdy média předurčují události a kastují hodnoty, nikoli aby je jen ve snaze o maximální nestrannost zobrazovala a zachycovala.
Nad fenoménem vlivu médií a pojmem mediokracie se zamyslelo několik osobností z různých oborů – od novináře přes sociologa, politologa, filosofa, právníka po filmového režiséra. Spektrum jejich názorů je pestré jak co do úhlu pohledu, tak co do vyjadřovací formy. Skládá mozaiku, jejímž výsledkem není jednoznačná odpověď, nýbrž velmi diverzifikovaný soubor otázek. Možná i zde platí Lessingův bonmot: „Hledání pravdy je cennější než pravda sama“. Posuďte sami.

Kategorie

Knihovnické kódy

  • ISBN: 9788087957004
  • EAN: 9788087957004

Zákazníci si zakoupili s tímto produktem

Systémy médií v postmoderním světě - Tři modely médii a politiky

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 575 Kč

Ušetříte: 230 Kč 40 %

Naše cena: 345 Kč

Autenticita ve světě médií: televizní příběh

Autor: Hana Malaníková

Běžná cena: 200 Kč

Ušetříte: 48 Kč 24 %

Naše cena: 152 Kč

Planeta Google

Autor: Randall Stross

Běžná cena: 129 Kč

Ušetříte: 28 Kč 22 %

Naše cena: 101 Kč

Sensační podívaná! - Dějiny kladenských biografů

Autor: Zdeněk Pospíšil , Roman Hájek

Běžná cena: 120 Kč

Ušetříte: 29 Kč 24 %

Naše cena: 91 Kč

Nastolování agendy: Role masové a interpersonální komunikace, osobní zkušenosti a genderu

Autor: František Kalvas

Běžná cena: 257 Kč

Ušetříte: 62 Kč 24 %

Naše cena: 195 Kč

Aktuální témata kulturních studií

Autor: Angela Mcrobbie

Běžná cena: 329 Kč

Ušetříte: 76 Kč 23 %

Naše cena: 253 Kč

Přesahování literatury

Autor: Siegfried J. Schmidt

Běžná cena: 99 Kč

Ušetříte: 24 Kč 24 %

Naše cena: 75 Kč

Spotřební kultura - Historie, teorie a výzkum

Autor: Pavel Zahrádka

Běžná cena: 550 Kč

Ušetříte: 143 Kč 26 %

Naše cena: 407 Kč

Divadlo jako komunikační médium

Autor: Irena Žantovská

Běžná cena: 210 Kč

Ušetříte: 50 Kč 24 %

Naše cena: 160 Kč

Marshall McLuhan a virtualita

Autor: Christopher Horrocks

Běžná cena: 49 Kč

Ušetříte: 13 Kč 27 %

Naše cena: 36 Kč

Rádce pro začínající spisovatele, novináře a překladatele 2006/2007

Autor: Martina Falvey

Běžná cena: 238 Kč

Ušetříte: 57 Kč 24 %

Naše cena: 181 Kč

Agenda Setting

Autor: Maxwell Mc Combs

Běžná cena: 349 Kč

Ušetříte: 80 Kč 23 %

Naše cena: 269 Kč

Nukleární společnost ve Spojených státech amerických (1945-1964)

Autor: Michal Ulvr

Běžná cena: 255 Kč

Ušetříte: 61 Kč 24 %

Naše cena: 194 Kč

Psychologie médií

Autor: Giles David

Běžná cena: 349 Kč

Ušetříte: 52 Kč 15 %

Naše cena: 297 Kč

Český lokální a regionální tisk mezi lety 1989 a 2009

Autor: Lenka Waschková Císařová

Běžná cena: 301 Kč

Ušetříte: 72 Kč 24 %

Naše cena: 229 Kč

Česky psané časopisy pro děti (1850-1989)

Autor: Štefan Švec

Běžná cena: 470 Kč

Ušetříte: 113 Kč 24 %

Naše cena: 357 Kč

Pirátství. Boje o duševní vlastnictví od Gutenberga po Gatese.

Autor: Adrian Johns

Běžná cena: 389 Kč

Ušetříte: 101 Kč 26 %

Naše cena: 288 Kč

Obecná, ekonomická a informační etika

Autor: Vaněk Jiří

Běžná cena: 385 Kč

Ušetříte: 58 Kč 15 %

Naše cena: 327 Kč

Média, kultura a náboženství

Autor: Kolektiv

Běžná cena: 239 Kč

Ušetříte: 57 Kč 24 %

Naše cena: 182 Kč

Zákon o ČTK: Transformace na půli cesty - Vývoj vztahů mezi politickou a mediální sférou v České…

Autor: Ludmila Trunečková

Běžná cena: 220 Kč

Ušetříte: 53 Kč 24 %

Naše cena: 167 Kč

Co je bulvár, co je bulvarizace

Autor: Barbora Osvaldová

Běžná cena: 180 Kč

Ušetříte: 43 Kč 24 %

Naše cena: 137 Kč

Jak zábavné je informovat - Infotainment čili infozábava v teorii, praxi a českém kontextu

Autor: David Klimeš

Běžná cena: 150 Kč

Ušetříte: 36 Kč 24 %

Naše cena: 114 Kč

Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky

Autor: Renáta Sedláková

Běžná cena: 769 Kč

Ušetříte: 115 Kč 15 %

Naše cena: 654 Kč

Mardata - Vzpoury v žurnalistice

Autor: Karel Hvížďala

Běžná cena: 219 Kč

Ušetříte: 50 Kč 23 %

Naše cena: 169 Kč

V hlavních zprávách: Televize - Fakta, která před vámi zatajili

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 139 Kč

Ušetříte: 33 Kč 24 %

Naše cena: 106 Kč

Metody výzkumu médií

Autor: Kolektiv autorů

Běžná cena: 365 Kč

Ušetříte: 84 Kč 23 %

Naše cena: 281 Kč

Cybersex - forma internetové komunikace

Autor: Radana Divínová

Běžná cena: 199 Kč

Ušetříte: 52 Kč 26 %

Naše cena: 147 Kč

Realita masmédií

Autor: Niklas Luhmann

Běžná cena: 250 Kč

Ušetříte: 65 Kč 26 %

Naše cena: 185 Kč

Nová ekologie médií - Konvergence a mediamorfóza

Autor: Karol Jakubowicz

Běžná cena: 333 Kč

Ušetříte: 87 Kč 26 %

Naše cena: 246 Kč

Arogance

Autor: Bernard Goldberg

Běžná cena: 330 Kč

Ušetříte: 73 Kč 22 %

Naše cena: 257 Kč

Nová recenze

Podělte se o svůj názor na tento titul s ostatními čtenáři.

Otázka proti spamu


Proč nakoupit u nás?

  • Přes 720 000
    spokojených zákazníků
  • 238 236
    titulů v katalogu
  • 4 916
    nakladatelů v katalogu
  • 10 218
    ukázek z knih
  • 7 let
    úspěšně na trhu
  • Osobní odběr
    prodejna Praha 4


APEK - česká kvalita - certifikovaný obchod

APEK - dodržuji terminologii lhůt dodání

Výhradní distribuce Comenia Script


Přihlášení uživatele