Registrace | Přihlášení

Košík je zatím prázdný

Měna:

czk

Mrtvý holky - Deset divných povídek

Autor:

(Produkt nebyl zatím hodnocen)

Napsat recenzi

Vydavatel:
Publikováno: 2007 (1. vydání)
Formát: 1× Kniha, vázaná, 208 stran, 11 × 16 cm, česky
Cena: 198 Kč běžně 248 Kč
Produkt nelze zakoupit

Dostupnost:

nebo Hlídající pes, Doporučit známému, Položit dotaz prodejci, Přidat do oblíbených

Anotace

Sbírka deseti povídek z let 2002 až 2006, obsahující vedle klasické Smrtečky nebo Bělorusky i méně známé a novější drobné texty Miloše Urbana. Knihy vychází také ve v ilustrované verzi s ilustracemi Pavla Růta.

Kategorie

Knihovnické kódy

  • ISBN: 978-80-7203-870-1
  • EAN: 9788072038701

Urbanova povídková alchymie

Ladislav Nagy, REFLEX, 10.5.2007

(...) Nelze se totiž ubránit dojmu (navzdory vysoké kvalitě textů), že těchto deset povídek jsou takové literární experimenty, ohmatávání terénu, zkoušení, co jazyk unese, přičemž výsledky těch pokusů jsou poté zdárně aplikovány v románech. Jako by nám tyto povídky nabízely pohled do Urbanovy autorské dílny. Tím samozřejmě nechci říct, že povídky neobstojí samy o sobě. Obstojí. Znovu a znovu Urban dokazuje, že skutečně umí psát, a Mrtvý holky jsou velmi dobrá kniha.

;

Láska a smrt. Jak oživit mrtvý holky

Radim Kopáč, PRÁVO, 16.4.2007

(...) Urbanovo psaní je - ostatně jak je u něj zvykem - od prvních stránek vzácně samozřejmé: vystavět příběh, respektive dramatizovat a gradovat jej k rázné nebo překvapující pointě mu nečiní nejmenší problém.

;

Nový Urban Hrůzy v životě a v literatuře

Josef Chuchma, MF DNES, 14.4.2007

(...) Skladba Mrtvých holek a kvalita jednotlivých čísel v nich napovídá, že u Miloše Urbana kulminovala jeho první povídková fáze někdy mezi lety 2002–2004, zatímco v posledních dvou letech se zdá slábnout. Coby bilance jedné pobočné, ne však zbytkové aktivity Mrtvý holky v podstatě obstojí, nicméně jádro dosavadní Urbanovy tvorby nadále leží v některých jeho románech.
Celkový dojem 60%

;

(výběr-knihy)

grm, PRÁVO, 5.4.2007

(...) Urban píše skvělá romaneta - a tenhle dekameron by mu Jakub Arbes snad i zazáviděl. Anton Pavlovič Čechov řekl, že stručnost je sestrou talentu. Takhle vypadá naplnění.
Podstatná poznámka o muži v pozadí: Do světa vypravil Mrtvý holky hned ve dvou výtvarných podobách (k tomu ještě 99 kusů s grafickým listem a ve futrálu a povídku Běloruska jako samostatnou číslovanou bibliofilii) jeden z nejlepších současných knižních grafiků Pavel Rút.

;

Clifton, Kosmos a japonské verše

Viktor Janiš, LIDOVÉ NOVINY, 29.3.2007

(...) Urbanovy povídky jsou pro mě stejně znepokojivé jako nejlepší prózy Patricie Highsmithové, jejich narativní háčky se člověku zaseknou do mozku a už nejdou ven. A hned ta první, Běloruska, patří vůbec k tomu nejlepšímu, co kdy Urban napsal.

;

Mrtvý holky, příběhy životní neurózy

Petr Fischer, Hospodářské noviny, 28.3.2007

(...) Omezený prostor povídky, který je velmi obtížné svižně a přitažlivě naplnit, přináší i velké potvrzení spisovatelské, chcete-li autorskou satisfakci - Miloš Urban zkrátka umí psát, což nemusí být u spisovatele tak nepřekvapivé zjištění, jak to vypadá.
Na povídce se literární dovednosti odečítají snadno. Urban v několika krátkých větách zvládne charakteristiku postav, po dvou odstavcích čtenáře vtáhne do děje a udělá z něj součást příběhu, na konci nabídne překvapivou pointu. Vždycky se to pravda nepovede (přehnaně zdobivá Běloruska), ale jindy se zadaří víc, než by rozmazlený kritik čekal (odhalení v Tom strašným kouzle podzimu, lyrická oběť ve Vlasech). Ani všechny Urbanovy konce nezapřou společný Zdroj - smutek otevřenosti jako touha sama.

;

Urbanovy divné lásky

Ivan Adamovič, Střední Čechy, 24.3.2007

(...) Povídky nesou typický Urbanův styl psaní, který je jako by zároveň lehce archaizující a přitom velmi plynulý. Co povídky mezi sebou odlišuje, je různý stupeň umění poradit si se zápletkou. Jen některé jsou obratně vybudovány od začátku až do konce. U jiných platí, že po velmi dobře rozehraném začátku přichází příliš rychlý, groteskně zkratkovitý závěr. V tom nesouladu je do určité míry i jistý autorský záměr.

;

Já, samota, dívčí těla a nůžky

Ondřej Horák, LIDOVÉ NOVINY, 22.3.2007

(...) Povídky však mají spád a rovněž zvláštní kouzlo v prolnutí hlavního hrdiny (a často i vypravěče) se "zaraženou" pubertou a košatého příběhu, v němž figuruje. Vévodí tedy poutavost

Publikace od stejného autora

Zákazníci si zakoupili s tímto produktem

Nová recenze

Podělte se o svůj názor na tento titul s ostatními čtenáři.

Otázka proti spamu

Informace o autorovi

Miloš Urban

Miloš Urban se narodil roku 1967 v Sokolově. Od dětství žil v Karlových Varech, za svůj skutečný domov však považuje Doksy v severních Čechách. V současnosti žije v Praze. Vystudoval moderní filologii (zaměření na literaturu) na katedrách anglistiky a nordistiky na FF UK v Praze a absolvoval roční stáž na univerzitě v Oxfordu. Od roku 2001 pracuje jako redaktor v nakladatelství Argo.
Romanopisec Miloš Urban dnes patří mezi nejvýraznější české spisovatele mladší generace a podle některých kritiků mezi největší naděje nové české literatury. Svými prózami se hlásí především k anglické vypravěčské tradici - v Anglii ostatně strávil část dětství a potom studoval anglickou literaturu na univerzitách v Praze a v Oxfordu. Britskou filiaci dokládá např. jeho svérázný černý humor a také morbidní, hororové prvky, obsažené ve všech jeho románech, které v duchu ostrovní tradice vynikají čtivostí, nadsázkou, bohatým dějem, důmyslnou výstavbou a překvapivými pointami.



Přihlášení uživatele