Registrace | Přihlášení

Košík je zatím prázdný

Měna:

czk

Rozvoj a vzdělávání manažerů

(Produkt nebyl zatím hodnocen)

Napsat recenzi

Autor: Folwarczná Ivana
Vydavatel: Grada
Publikováno: 16.03.2010
Formát: 17×24 cm, 240 stran
Cena: 319 Kč ( 290 Kč bez DPH)
Ušetříte 56 Kč (15%)
Běžná cena 375 Kč
Dostupnost: Skladem u dodavatele (do 20ks) - expedujeme do 2 pracovních dnů

Informace o dostupnosti

Toto zboží se nachází ve skladu našeho dodavatele (v počtu do 20ks).

  • Expedujeme do 2 pracovních dnů.

Anotace

Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v ČR.

Kategorie

Knihovnické kódy

  • ISBN: 978-80-247-3067-7
  • EAN: 9788024730677

Recenze č. 1
Kniha Ivany Folwarczné Rozvoj a vzdělávání manažerů (Praha, Grada Publishing 2010. 256 s.) představuje ucelený pohled na vzdělávání a rozvoj manažerů a oproti ostatním publikacím věnovaným tomuto tématu obsahuje i některé netradiční přístupy a více zohledňuje realitu a specifika České republiky.
Kniha logicky začíná charakteristikami role manažera a jejími požadavky. Vymezuje pojem manažera a vlastnosti, jaké by měl úspěšný manažer mít, aby jeho práce přinášela podniku konkurenční výhodu. Na to navazuje obecný pohled na pojetí vzdělávání a rozvoje manažerů, na manažerské schopnosti a jejich modelování a na politiku rozvoje manažerů.
Užitečnou novinku pro české manažery bude nepochybně představovat třetí kapitola, zabývající se styly učení manažerů. Jde vlastně o dosti podrobný přehled teorií učení, vyúsťující do specifik učení manažerů a jejich motivace.
Další kapitola je věnována metodám rozvoje manažerů, a to v rámci formálních a poloformálních programů, i hodnocení účinnosti jednotlivých metod. Moderní vzdělávání a rozvoj manažerů však kladou důraz na sebevzdělávání a seberozvoj (v čemž v České republice poněkud zaostáváme za světem) a kniha k tomu samozřejmě přihlíží. Zabývá se všemi aspekty seberozvoje i předpoklady jeho úspěšnosti.
Zvláštní pozornost věnuje kniha koučování jako nástroji rozvoje manažerů i jako nástroji jejich seberozvoje jako koučů přispívajících k rozvoji svých spolupracovníků. Na koučování pak navazuje charakteristika metody 360o zpětné vazby a její využití pro rozvoj manažerů i hodnocení výsledků tohoto rozvoje. Čtenář se tu seznámí se všemi výhodami i úskalími této metody.
Jednou z nejdůležitějších metod vzdělávání a rozvoje manažerů současnosti je učení se akcí, ať už máme na mysli učení se při výkonu práce nebo v nějakých zvláštních modelových podmínkách. V něm se utváří a dotváří nejen odbornost, ale i osobnost manažera. Je tedy logické, že tomuto tématu je věnována další z kapitol knihy. A protože osobnost a interpersonální dovednosti hrají v práci manažerů mimořádnou úlohu, navazuje kapitola o neurolingvistickém programování jako nástroji vytváření vztahů a slaďování cílů manažerů a jejich spolupracovníků. Neurolingvistiické programování totiž představuje nástroj přeměny manažera v lídra. Kapitolu o neurolingvistickém programování jako nástroji rozvoje manažerů považuji za přínos knihy.
Protože vzdělávání a rozvoj manažerů jsou aktivity směřující k určitým cílům, je nutné se zabývat i tím, zda a jak bylo těchto cílů dosaženo. V knize o vzdělávání a rozvoji manažerů tedy nemůže chybět kapitola o vyhodnocování těchto aktivit. Nejde jenom o míru dosažení cílů, tedy účinnost, ale i o to, jak efektivně byly vynaloženy prostředky na vzdělávání a rozvoj manažerů, tedy o efektivnost. Kapitola se tedy zabývá jednak účinností vzdělávání a rozvoje manažerů, jednak efektivností investic do vzdělávání a rozvoje manažerů a uvádí řadu postupů a metod.
Kapitola o vyhodnocování vzdělávání a rozvoje manažerů se může zdát poněkud nelogicky zařazena před kapitolu o kafetéria modelu, u něhož bychom rovněž měli vyhodnocovat účinnost a efektivnost. Nicméně právě zařazení kafetéria modelu vzdělávání a rozvoje manažerů představuje jeden z přínosů knihy.
Závěrečná kapitola představuje shrnutí informací o výsledcích výzkumu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice, takže čtenář získává určitou představu o situaci a zároveň materiál k zamyšlení.
Jako u všech odborných publikací je cennou součástí knihy bohatý seznam literatury, v níž může čtenář nalézt další informace a poučení. Stejně tak užitečné jsou i přílohy knihy.
Lze konstatovat, že kniha bezpochyby přispěje k rozšíření znalostí o problematice vzdělávání a rozvoje manažerů a bude k užitku nejen manažerům samým, ale i pracovníkům personálních útvarů, vedení organizací a konec konců i vzdělávacím institucím zaměřeným na vzdělávání a rozvoj manažerů.
Prof. Ing. Josef Ko

Zákazníci si zakoupili s tímto produktem

Nová recenze

Podělte se o svůj názor na tento titul s ostatními čtenáři.

Otázka proti spamu

Informace o autorovi


Ing. Ivana Folwarczná, Ph.D.
Autorka v současné době působí jako kouč a konzultant. Specializuje se na poradenství v oblasti řízení lidských zdrojů, především na oblasti řízení pracovního výkonu a kontinuálního rozvoje organizací i jednotlivců včetně koučování a mentoringu. Zkušenosti v této oblasti získala v České republice i v zahraničí. Mimo jiné pracovala deset let na různých pozicích v poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers, z toho několik let ve funkci ředitelky oddělení lidských zdrojů. Ivana Folwarczná získala své bohaté zkušenosti také díky účastem na vysoce kvalitních programech vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice i v zahraničí, kde měla možnost získat nejnovější poznatky a dovednosti od nejuznávanějších současných odborníků v této oblasti. Dále pak využila osobní zkušenosti s vytvořením a implementací těchto programů spolu se zkušenostmi s individuální konzultační činností při práci s českými manažery, manažery ze zemí střední a východní Evropy (převážně Polsko, Ma
ďarsko), západní Evropy (především Německo, Nizozemsko, Velká Británie) i ze zámoří, převážně pak z anglosaských zemí (USA, Austrálie, Nový Zéland, Republika Jižní Afrika atd.). Jednalo se o nejrůznější projekty jako např. příprava a implementace strategie řízení lidských zdrojů, příprava a implementace systému řízení pracovního výkonu včetně 360° zpětné vazby, seberozvojové programy pro manažerské talenty, projekty rozvoje a změny podnikové kultury včetně zavádění kultury koučování a mnoho dalších.
V roce 1998 vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor podniková ekonomika a management. V roce 2006 dokončila doktorské studium oboru management dizertační prací na téma Soudobé trendy vzdělávání a rozvoje manažerů, která vzbudila nejen na akademické půdě pozitivní ohlas. Autorka vystupuje na odborných konferencích, publikuje v odborných časopisech a aktivně se snaží sdílet získané poznatky a zkušenosti s manažery i personalisty. Ve své práci se snaží propagovat nejnovější trendy v oblasti vedení lidí s důrazem na respekt vůči člověku a na víru v lidský potenciál. Její styl práce je nedirektivní, podporující a zaměřený na spolupráci a dlouhodobý výkon. Za důležité pro svoji práci považuje především zdraví, respekt, důvěru, sebepoznání, pozitivní přístup a orientaci na výsledek.


Přihlášení uživatele