Registrace | Přihlášení

Košík je zatím prázdný

Měna:

czk

Tři romány

(Produkt nebyl zatím hodnocen)

Napsat recenzi

Autor:
Vydavatel:
Publikováno: 2008 (1. vydání)
Formát: 1× Kniha, vázaná, 344 stran, 13,5 × 20,5 cm, česky
Cena: 376 Kč ( 342 Kč bez DPH)
Ušetříte 119 Kč (24%)
Běžná cena 495 Kč
Dostupnost:

Anotace

Tři novely (Holubi v trávě, Skleník, Smrt v Římě) napsané již v první polovině padesátých let na osudech jednotlivců reflektují nedávnou německou nacistickou minulost a sledují i její rezidua v přítomnosti a prorůstání do budoucnosti. Závažné, čtenářsky náročné, ale poutavé dílo vyznačující se velkou obrazivostí a filosofickým přesahem a dosahem. Jedna z těchto novel - Smrt v Římě - vyšla v českém překladu poprvé již v roce 1957, celek čekal na české vydání díla tohoto významného německého autora dalších padesát let.

Kategorie

Knihovnické kódy

  • ISBN: 978-80-200-1636-2
  • EAN: 9788020016362

Spoluautoři:

Překlad Zoubková, Jana, Dvořáček, Petr, Toman, Rudolf

Informace:

Originál Die drei Romane

Psací stroj uprostřed trosek

Jan Bělíček, LIDOVÉ NOVINY, 24.1.2009

(...) Přestože se každý ze tří románů dívá na poválečné Německo z mírně odlišného úhlu, každý z nich válečná zkušenost poznamenala jakožto nesmazatelné poskvrnění. V Koeppenových románech neexistuje jedinec, který by se mohl od války distancovat. Všichni jsou s ní srostlí. Neustálá přítomnost tohoto fantomu deformuje jak chování postav, tak jejich vnímání světa. Druhou spojnicí celé trilogie je otázka umění a lidského ducha. V tomto ohledu Koeppen navazuje na německou meziválečnou humanistickou literaturu.

;

Celkový pocit: Znejistění

Pavel Šidák, RESPEKT, 12.1.2009

(...) Romány mají v poválečné německé literatuře jedinečné místo. Podávají na svou dobu nebývale kritickou a nelítostnou analýzu společnosti ve formující se SRN, ale i německé společnosti v širším a obecnějším záběru. Koeppen v nich rozebírá vznik a fungování ideologií, především samozřejmě nacismu. Zkoumá, proč na něm lidé tak lpí, proč odmítají uznat skutečnost poválečného stavu. Píše o sentimentu a resentimentu Němců frustrovaných válkou, porážkou a spojeneckou okupací. Právě přesnost obrazu byla jedním z důvodů Koeppenova poválečného čtenářského neúspěchu: romány reagovaly na konkrétní dobovou situaci a jejich vyznění nebylo pro současníky příznivé. Co do konkretizace šel tak daleko, že v románu Skleník najdeme často velmi zřetelné odkazy na reálné osoby; zpodobení se nevyhnul ani tehdejší spolkový kancléř Konrad Adenauer. Současné čtenáře však již tyto klíče nemusejí - nebo spíš ani nemohou - zajímat. Co je možná u Koeppena nejvíc zaujme, není ani tak látka jeho románů jako způsob výpovědi. Namísto klasického vyprávění, jež bychom snad očekávali, totiž volí Koeppen postupy literární moderny.

;

Sami proti pustině

Věra Smejkalová, Literární noviny, 12.1.2009

(...) Bohatou strukturu textů, jež se vyznačují kombinacemi více časových a dějových rovin, řadou neotřelých asociací a odkazů na klasická i moderní umělecká díla, rozšiřuje Koeppen náhlými přechody z někdy až žurnalistické deskripce k vnitřním monologům postav, nečekanými změnami perspektivy a přerušováním toku vyprávění. Na malém prostoru a v krátkém časovém úseku vymezeném zpravidla jedním dnem či nocí se mu daří bez patosu vykreslit šok a deziluzi německé poválečné společnosti, stagnaci, nekonečnou bezvýchodnost a podoby zoufalství, které pociťují příslušníci ochromené generace tváří v tvář novému pořádku. Koeppen tak svým literárním mistrovstvím dokázal vyvést příběhy Tří románů z hranic konkrétního časoprostoru a vybavit je znovu aktuální platností.

;

Zákazníci si zakoupili s tímto produktem

Nová recenze

Podělte se o svůj názor na tento titul s ostatními čtenáři.

Otázka proti spamu



Přihlášení uživatele